KEVÄÄN 2017 KURSSITARJONTA

KURSSEILLE ILMOITTAUTUMINEN TSL-HELSINKI

Asahi peruskurssi (14 x 60 min.)

A-Kurssi: Maanantaisin 9.1.-24.4. klo 17-18

Asahi-health liikuntamenetelmän tavoite on yksinkertaisesti parempi elämän laatu. Kotimainen keksintö ilman mytologiaa. Kehittäjät ovat perehtyneet koululääketieteeseen ja aasialaisiin liikuntalajeihin. Menetelmä sopii virkistävän ja rentouttavan vaikutuksen ansiosta jokaiselle. Ylipainokaan ei ole este. Liikesarjat on suunniteltu siten, että lihas-, nivel-, niskahartia- ja selkävaivoja potevatkin saavat lievitystä vaivoihinsa. Koska Asahissa jatkuvasti hengitetään tietoisesti, hengitystekniikka paranee. Kurssilla opettelemme Asahin perusperiaatteita kuten vartalon asento, keskilinja ja liikkeenhallinta. Sarja sisältää alkurentoutuksen, niskahartiaosion ja selkäosion. Lopuksi teemme tasapainoharjoituksia, loppurentoutuksen joka sisältää myös hierontaa. Keskittymiskyky ja hengitys paranevat. Tämä taso sopii varsinkin aloitteleville ja niskahartiavaivoista kärsiville.

Venyttele viisaasti (28 ot)

A-Kurssi: Maanantaisin 9.1.-24.4. klo 18-19.30

Kurssin tavoitteena on oppia tekemään mukavia ja turvallisia venytyksiä koko keholla.

Venyttele viisaasti B (15 x 75 min.)

B-Kurssi: Torstaisin 12.1.-27.4. klo 18.45-20

Kurssin tavoitteena on oppia tekemään mukavia ja turvallisia venytyksiä koko keholla.

Chi Kung jatkokurssi (28 ot)

Maanantaisin: 9.1.-24.4. klo 19.30-21

Kiinalaista energiavoimistelua. Rauhalliset liikkeet mm. vilkastuttavat verenkiertoa, tehostavat hengitystä ja tasapainottavat mieltä. Kurssi on suunnattu vähintään kaksi vuotta Chi Kungia harjoitelleille.

Senioreiden selkäryhmä (15 x 60 min.)

Tiistaisin 10.1.-25.4. klo 11-12
Harjoitukset koostuvat selkärangan mobilisoinnista, lihashuollosta sekä lihastasapainon vaalimisesta. Ryhti kohenee ja lihasjännitykset katoavat. Käytämme apuvälineinä perinteistä puukeppiä. Harjoittelemme seisten tai tuolilla istuen. Huom! Nivelvaivat eivät ole este osallistumiseen.

Flexi-bar (15 x 60 min.)

Torstaisin: 12.1.-27.4. klo 17.45-18.45

Alkulämmittelyn jälkeen liikumme staattis-dynaamisesti flexi-barin heiluntaliikettä kontrolloiden. Selän asennon hallinta kehittyy. Saat voimaa jalkoihin ja tasapaino kehittyy. Tervetuloa polttamaan kaloreita.

Chi Kung (15 x 60 min.)

Torstaisin: 12.1.-27.4. klo 20-21

Liikkeet tehdään seisten ja ovat dynaamisia. Hartiat rentoutuvat ja tasapainokin kehittyy. Tervetuloa nauttimaan energian virtauksesta.

Vetreyttä senioreille (14 x 60 min.)

Perjantaisin: 13.1-28.4. klo 11.15-12.15

Kokoontumiskerroilla tehdään kuntoa kohottavaa liikeharjoittelua omaa kehoa hyväksi käyttäen. Lihasten venyttely ja nivelien avaaminen tehdään rauhallisessa tahdissa. Fyysisesti vaativampi kuin Vetreyttä senioreille – kevyt.

Keppijumppa ja Asahi -yhdistelmäkurssi (15 x 60 min.)

Tiistaisin: 10.1.-25.4. klo 12-13

Haluatko iskeä kaksi kärpästä yhdelle kerralla? Klassikko keppijumppaa ei voita mikään, paitsi Asahi hartiajumppa monipuolisuudellaan. Tule kokeilemaan molempia. Keväällä voit jatkaa treenaamista, koska kurssit jatkuvat jo tammikuun toisella viikolla. Asahi on uusi suomalainen menestystunti.

Senioreiden terveysliikuntaa (15 x 60 min.)

Torstaisin: 12.1.-27.4. klo 12.30-13.30

Haluatko aloittaa mukavan ryhmäliikuntatunnin, mikä on räätälöity senioreille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa? Tämä matalankynnyksen tunti ei sisällä hyppyjä, askelsarjoja, eikä makuulla tehtäviä jumppaliikkeitä. Rauhallinen rytmi, huolellinen ja nivelystävällinen työskentely mukavan musiikin tahdissa takaa onnistumisia myös ikäihmisille. Opettajalla on yli 20 vuoden kokemus seniorohjaajana.

Niskakoulu (12 ot)

Lauantait 28.1., 25.2., 25.3. ja 22.4. klo 12.45-15

Elvyttävää venyttelyä, lyhyitä ja pitkiä venytyksiä. Niskahartiaseudun hierontaa. Lantion oikean asennon harjoittelua. Jalkoja virkistävää jumppaa sukkasillaan. Paneudumme kroonisiin vaivoihin. Tutkimme koko selkää ja ryhtiä. Tunti sopii mainiosti perusjäykille ja hartioitaan jännittäville. Tunti on tarkoitettu juuri sinulle jos olet kärsinyt vaivoistasi jo pitkään.